پرونده دستمزد سال ۹۹کارگران تقریباً‌نصفه ونیمه رها شده است و این باعث شده است که بحث حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بلاتکلیف باشد.

حقوق بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، علی دهقان‌کیا، رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، چند روز گذشته با اشاره به تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان گفت: متاسفانه وزارت کار هنوز در این زمینه پیشنهادی به دولت ارائه نداده تا مجوز این افزایش حقوق صادر شود.

وی افزود: با وجود تاکید قوه قضائیه، سازمان بازرسی کشور، دیوان عدالت اداری و مقام معظم رهبری مبنی بر عدم پایمالی حقوق افراد حقوق‌بگیر، هنوز جلسه‌ای که قرار بود چهارشنبه هفته پیش تشکیل شود، برگزار نشده و مقامات همچنان از تشکیل آن فرار می‌کنند.

دهقان‌کیا تصریح کرد: ۲۰ میلیون کارگر و بازنشسته چشم انتظار تشکیل این جلسه هستند تا تکلیف‌ حقوق‌شان مشخص شود اما هر سری به یک دلیل عقب می‌افتد برای مثال هفته پیش به بهانه برکناری وزیر صمت جلسه تشکیل نشد در حالی که می‌توانست با حضور ۲ نفر هم رسمیت پیدا کند همان‌طور که شورای عالی کار قبل از عید با ۲ نفر تشکیل جلسه داد.

وی گفت: پیشنهاد و درخواست ما از دولت این است که بین بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی تفاوتی قائل نشود یعنی اینطور نباشد که آنها ۲ میلیون و هشتصد تومان حقوق بگیرند و بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و پانصد هزار تومان دریافت کنند.

  • پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان به دولت ارسال  شد

 اما روز گذشته محمدحسن زدا،مشاور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی  با انتشار متنی در اینستاگرام از ارائه پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری سال ۹۹ توسط سازمان تامین اجتماعی به هیات وزیران خبر داد.

زدا تاکید کرد که این پیشنهاد باید به تایید هیات وزیران برسد.دو گروه بازنشسته داریم. حقوق گروه حداقل بگیران که امسال نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند را شورای عالی کار مشخص می‌کند.

زدا گفت: تجربه نشان داده است که این شورا در روز ۲۸ اسفند ماه هر سال تصمیم می‌گیرند که حقوق بازنشستگان برای سال جدید چه قدر خواهد شد. حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز توسط دولت مشخص می‌شود.

کد خبر 514128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    10 1
    علم فیزیک هم ثابت کرد که زمان به عقب بر میگردد وهمه ما نتیجه اعمال خود را می بینیم پس توبه کنید وبیشتر از این حق کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی را ضایع نکنید
  • یک کارگر IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    15 2
    هرچه سریعتر باید وزارت اطلاعات قوه قضاییه سازمان بازرسی کشور وارد این امر مهم و مشکوک شوند
  • فناوری IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    10 1
    جناب زودا اگر اطلاع نداری حداقل به قانون رجوع کن حقوق کارگران را شورای عالی کار تعیین میکنه و سایر سطوح را نیز شورای عالی کار تعیین میکند منتها با تایید و تصویب دولت نهایی میشود و دولت حق افزایش دارد ولی حق کاهش نداره از تاسیس سازمان تامین اجتماعی تا دوران دولت روحانی که سعی کرد قشر تولید را تضیف کند در نهایت کشور را بطرف نارضایتی عمومی بکشد و تقریبا" هم موفق بوده بطور کلی انسانها از ندگی جه ارزوی درند ۲ اروز هست یکی سرپناه مسکن و دیگری معیشت هست اشتغال هست با روی کار امپن روحانی مسکن مهر به بهانه تورم ۴۰ درصدی متوقف شد بیکاری شروع شد خود مسکن مهر حداقل بالای ۳ میلیون شغل ایجاد کرده بود و حداقل ۲۰۰ کارخانه تهیه ملزومت ساختمان فعال بودند در هر حال مسکن مهر را متوقف کرد و حقوق کارگران را کمتر از حقوق کارمندان شد درست قبل از روحانی بر عکس بود چرا تولید با دستان پر توان کارگران انجام میشود کارگران همان فارغ التحصیلان دانشگه های سراسر کشور هست مهنتدسین برق الکترونیک مکانیک داروساز شیمیست دکتر و کاران فنی و کارشناسان فنی بعبارتی نمام کارخانجات از حبث تعمیر و نگهداری و تولید با دستان پرتوان
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    13 2
    ما مردم همین کشوریم چرا تفاوت بین حقوق بازنشستگان کشوری ولشکری هست رحم ندارید بچه داریم گرونیه مستاجریم
  • کاظم NL ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    22 0
    این چه وضعیتیه گرونی پارسال تاامسال همین موقع چقدر شده مگر سازمان ودولت ضد بازنشستگان تامین اجتماعی شده‌اند ١۵٠٠ حقوق حقوق یک فرد مجرد هم نيست مگر سی سال حق بیمه ومالیات نگرفته اید
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    14 0
    بدون پول چقد زندگی وحشتناکه
  • بازنشسته تامین اجتناعی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    8 0
    چرا به کشوری و لشگری و غیره مگر ما چه تفاوتی داریم که تبیعیض میگذارن مگر ما توکشورمان ایران زندگی میکنیم و از دولت محترم خواستاریم که به درد ما رسیدگی کند و از آقای شریعتی اداره رفاه توقع داریم به درد ما برسد و تبیعیض نباشد الان دوماه از سال 99 گذشته تکلیف ما هنوز معلوم نیست این انصاف نیست بخدا
  • مهرداد IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    8 0
    چرا فکر نمیکنن حقوق تامین اجتماعی شامل تنها کارگری نیس که بیل میزنه الان که دیگه همه تحصیل کرده ها هم تابع قانون کارند وقتی حق بیمه میگیرن حرفی نیس حالا که بازنشستگی میخان بدن کمبود دارن. این حقوق حداقل بگیرو جلو گربه هم بندازی نگاه نمیکنه حالا شما اینهمه ادا در میارین. کاش حق بیمه را جمع کرده بودیم سکه خریده بودیم بهتر بود تا به جیب دولت رفته بود.
  • غضنفر IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    6 0
    چه دوغی چه کشکی خودتان بریدید خودتان دوختید چه شود؟
  • پریا IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    2 0
    حقوق منصفانه برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران مشخص نشده دو ماه از سال گذشته و هنوز دارن عذرتراشی میکنن...ما ممنون نمایندگان کارگران هستیم و منتظریم تلاشهایشان نتیجه بدهد البته یک نتیجه عادلانه و در خور این ملت
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    6 0
    از خدا بترسید
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 0
    این بازنشسته ها همان هایی هستند که در جنگ هشت ساله در دفاع از دین و خاک و ناموس شماها دفاع کردند آقایان مسئول کارتان تمام شد . حالا در خصوص اعمال حقوق حقه آنها تعلل میکنید و یا سعی در پایمال ‌ کردن حقوق آنها هستید از خدا بترسید زیرا که خداوند از فطرت همه انسانها آن است.